Waarom investeren in Paid Social Media?
Je weet dat jouw doelgroep op social media zit, maar je lijkt ze niet te bereiken.
Je hebt misschien zelf al geprobeerd om socialmediacampagnes op te zetten of bestaande berichten te promoten. Maar toch haal je hier niet de gewenste conversies uit.

Een concreet actieplan om met het juiste materiaal, de juiste doelgroep te bereiken.
Aan de hand van een uitgebreide brainstorm gaan we kijken naar welk materiaal we kunnen inzetten om advertenties op te stellen die converteren.

Bereik jouw ideale doelgroep.

Hoe ga ik te werk?
Brainstorm & actieplan
Aan de hand van een eerste brainstorm sessie waar we jouw doelgroep en huidige beeldmateriaal gaan bespreken maar ik een concreet actieplan op.
Ad copy en visuals
Ik schrijf jouw ad copy uit, gericht naar jouw doelgroep. De visuals kunnen ofwel door jou, of door mij voorzien worden.
Lanceren campagnes
Eens alles goedgekeurd is door jou, kan ik de campagnes live zetten. Afhankelijk van jouw branche spreken we hier over always-on campagnes, of campagnes die na verloop van tijd gewisseld moeten worden.
Rapportage
Om de 2 weken zitten we samen om kort op de bal te kunnen spelen en tijdig te kunnen bijsturen.

Of liever een Paid Social Media Opleiding?
Voer je jouw social media campagnes liever zelf uit? Breng je mijn kennis graag in-house? Dan geef ik jou graag een uitgebreide opleiding! Momenteel heb ik enkel een standaard opleiding voor Meta en LinkedIn. Maar ik maak graag een opleiding op maat voor een ander social mediakanaal!
Wat het vaakst gevraagd wordt tijdens een intakegesprek over mijn paid social media-diensten.
Neen, mijn expertise ligt in Paid Social Media. Voor organische social media zou ik je graag doorverwijzen naar geschikte freelancers of bureaus die daarin gespecialiseerd zijn. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw complete social media strategie optimaal wordt uitgevoerd!
De keuze van social media platforms hangt af van jouw doelgroep en bedrijfsdoelen. Voor een jongere doelgroep kunnen Instagram en TikTok effectief zijn, terwijl LinkedIn geschikt is voor B2B-bedrijven. Facebook heeft een breed bereik en is goed voor diverse doelgroepen. Door te analyseren waar jouw klanten het meest actief zijn, kunnen we de beste platforms bepalen voor jouw bedrijf.
Ik begin met een grondige analyse van jouw bedrijf, doelgroep en concurrentie. Vervolgens definieer ik duidelijke doelen voor de advertenties, zoals het verhogen van merkbekendheid, het genereren van leads of het stimuleren van verkoop. Op basis van deze informatie ontwikkel ik een strategie die de juiste boodschap, targeting en advertentie-indelingen omvat om deze doelen te bereiken.
Ik rapporteer elke 14 dagen, tenzij anders afgesproken, over de voortgang en resultaten van de campagnes via een online call. In deze rapporten geef ik inzicht in belangrijke metrics zoals bereik, engagement, conversies en ROI. Daarnaast ben ik altijd beschikbaar voor tussentijdse updates of vragen, zodat je altijd op de hoogte bent van de prestaties van je campagnes. Wil je jouw cijfers graag live volgen? Dan kan ik ook een live dashboard voor je opstellen!
Het advertentiebudget wordt bepaald op basis van jouw marketingdoelen, de omvang van de doelgroep en de kosten van advertenties op de gekozen platforms. Ik adviseer een budget dat past bij jouw doelstellingen en dat een effectief bereik en impact kan garanderen. Samen bespreken we het budget en passen we het aan waar nodig om optimale resultaten te behalen.
Ik maak gebruik van een combinatie van jouw bestaande klantgegevens, marktonderzoek en de targetingopties van social media platforms om jouw doelgroep te bepalen. Hierbij worden demografische gegevens, interesses, gedrag en geografische locaties meegenomen. Door deze gegevens te analyseren, kan ik nauwkeurig bepalen wie hoogstwaarschijnlijk interesse zal hebben in jouw producten of diensten.
Zeker! De advertentieteksten schrijf ik altijd zelf. Als je geen intern team hebt om visuals te maken, kan ik hier ook voor zorgen.