Zoekmachineoptimalisatie

SEO

Door te focussen op de juiste zoekwoorden en jouw website SEO-proof te maken, wordt jouw website een magneet voor bezoekers die op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Geen magische trucjes, alleen slimme strategieën die echt werken.

Waarom investeren in SEO?

Door te optimaliseren voor zoekmachines vergroot je je zichtbaarheid, trek je meer verkeer naar je website en bouw je geloofwaardigheid op bij potentiële klanten. SEO biedt een kosteneffectieve manier om je ROI te verhogen en een concurrentievoordeel te behalen. Bovendien verbetert het de gebruikerservaring op je site, wat resulteert in meer tevreden bezoekers en uiteindelijk in meer leads en conversies. Ofwel "Google only loves you when everyone else loves you first."
70%

70% van de internetgebruikers klikt alleen op organische zoekresultaten en negeert betaalde advertenties.

14.6%

Organisch verkeer heeft een 14,6% hogere conversieratio dan betaald verkeer.

61%

Bedrijven die investeren in SEO besparen gemiddeld 61% op de kosten per lead in vergelijking met outbound marketing.

#probleem

Je komt jouw bedrijf niet (direct) tegen op Google

Wanneer je op zoek gaat naar jouw diensten of producten, kom je jouw bedrijf maar niet tegen op Google. Of je komt jouw bedrijf wel tegen in de zoekresultaten, maar jouw concurrenten staan steeds helemaal bovenaan.

#deoplossing

Kies voor een SEO-audit om jouw website SEO-proof te maken.

Met een uitgebreide audit, waarin ik verschillende analyses uitvoer zoals concurrentieanalyse, zoekwoordanalyse en technische analyse, ontdek je wat je precies kunt doen om jouw website aan te passen en op de eerste pagina van Google te verschijnen.

SEO is een continu proces

Google hanteert meer dan 200 rankingfactoren, waarvan sommige een grotere impact hebben dan andere. De algoritmes van Google worden voortdurend aangepast. Het is essentieel om je website te optimaliseren voor een breed scala aan factoren om de best mogelijke rangschikking te verkrijgen, en deze optimalisaties ook te onderhouden.
jessie vanvlaenderen snow lion

Hoe ga ik te werk?

Na een intakegesprek waarin we de doelen van de audit en jouw verwachtingen bepalen, lever ik jou op de afgesproken deadline een uitgebreide audit. Vervolgens kan ik zelf de SEO-optimalisaties uitvoeren op jouw website, of ik bezorg documentatie over wat er aangepast dient te worden.
1

Status Quo

Voor het uitvoeren van een SEO-audit bepalen we eerst hoeveel organisch verkeer er momenteel is, hoe vaak dit verkeer converteert, en welke zoekwoorden al geïndexeerd zijn.

2

Zoekwoorden-onderzoek

Welke zoekwoorden scoren momenteel al goed op Google? Welke zoekwoorden wil je beter laten scoren? En welke zoekwoorden gebruiken jouw concurrenten? Dit zijn allemaal vragen die we tijdens deze stap gaan beantwoorden!

3

On page optimalisatie

Ik zal jullie webpagina's evalueren en aanpassen op basis van het zoekwoordenonderzoek. Als je echter liever zelf aanpassingen maakt aan de hand van mijn audit, is dat natuurlijk ook helemaal oké.

4

Websitestructuur en navigatie

Ik ga ook kijken naar jullie websitestructuur en controleren of de navigatie logisch is ingedeeld op basis van jullie zoekwoorden.

5

Technische SEO

Ook de technische SEO is een belangrijk onderdeel van de SEO audit. Is de laadtijd van jullie website in orde? Is de website mobile friendly?

6

Linkbuilding

Een aspect van SEO dat vaak over het hoofd wordt gezien, is linkbuilding. Hoe meer websites naar jouw website verwijzen, hoe meer Google het waardeert!

Of liever een SEO opleiding?

Voer je jouw SEO-audit liever zelf uit? Voeg je vaak nieuwe producten of diensten toe? Breng je de SEO-kennis liever in-house? Dan geef ik jou graag een uitgebreide opleiding!

In 7 dagen naar een SEO-proof website
We duiken eerst samen in de theorie, aka de belangrijkste rankingsfactoren van Google. Waar je rekening mee moet/kan houden zonder de bezoeker uit het oog te verliezen.
Nadien gaan we samen praktische oefeningen maken en toon ik hoe je een SEO-audit kan uitvoeren. En welke tools je hier het best voor kan gebruiken. Als laatste bekijken we hoe we dit alles kunnen meten en blijven optimaliseren.
Tijd: 4 uur
1e helft theorie, 2e helft praktijk.

Wat het vaakst gevraagd wordt tijdens een intakegesprek over mijn SEO-diensten.

SEO, of zoekmachineoptimalisatie, is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google. Door SEO toe te passen, kan ik ervoor zorgen dat je website hoger scoort in zoekresultaten. Dit resulteert in meer organisch verkeer, meer potentiële klanten en uiteindelijk meer omzet.

Dat hangt af van de resultaten die je momenteel al behaalt. Als je al veel zoekwoorden op de eerste pagina van Google hebt, kan het snel gaan om een nieuw zoekwoord goed te positioneren. Maar als je helemaal van nul begint, kan het allemaal wat langer duren.

SEO is een continu proces. Door slechts eenmaal een SEO-audit uit te voeren, eenmalig aanpassingen te maken en vervolgens niet meer naar jouw website om te kijken, zul je na verloop van tijd merken dat jouw organische resultaten weer zullen afnemen. Mogelijk heeft jouw concurrentie opgemerkt dat je opeens bovenaan in de zoekresultaten verschijnt en zullen ze zelf ook weer in hun SEO investeren. Daarom is het belangrijk om voortdurend te blijven werken aan het behouden van die eerste positie.

Hoewel ik altijd mijn best doe om je website zo hoog mogelijk te laten ranken, kan ik nooit garanties geven voor een specifieke positie in de zoekresultaten. SEO hangt af van veel factoren, waaronder het voortdurend veranderende algoritme van Google. Wat ik wel kan garanderen, is dat we de beste praktijken volgen en mijn strategieën voortdurend optimaliseren om de best mogelijke resultaten te behalen. Hierdoor kan ik je wel verzekeren dat jouw organische resultaten beter zullen zijn dan voorheen.

Ik richt me op technische SEO, on-page SEO en off-page SEO. Dit omvat het optimaliseren van je website voor zoekmachines, het verbeteren van de kwaliteit en relevantie van je content, het opbouwen van een sterk backlink-profiel, en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van je website.

Ik maak gebruik van diverse tools en analytische methoden om de prestaties van mijn SEO-werk te meten. Hierbij houd ik zoekwoordposities, organisch verkeer, bounce rates, conversies en andere relevante KPI's bij. Met behulp van een live dashboard kun je deze resultaten nauwlettend volgen.

De kosten van mijn SEO-diensten variëren afhankelijk van de omvang van het werk, de concurrentie in je branche en je specifieke behoeften en doelen. Ik bied op maat gemaakte pakketten aan die zijn afgestemd op jouw bedrijf en budget.

Vragen? Get in touch!

Heb je nog vragen over mijn SEO-diensten? Wil je mij inschakelen als SEO-sidekick? Aarzel dan niet om contact op te nemen!

Contactformulier