Waarom investeren in SEA?
Wanneer iemand op zoek gaat naar jouw dienst of product, komen ze jou niet direct tegen.
Jouw dienst of product wordt dagelijks op Google gezocht. Maar niemand komt bij jouw bedrijf terecht, omdat je niet gepositioneerd staat op de eerste pagina van Google met deze zoekwoorden.

Versterk jouw positie op Google/Bing met SEA.
Het kan even duren voordat je organisch bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Daarom is het vaak slim om dit proces te ondersteunen met betaalde advertenties.

SEA levert snelle resultaten

Hoe ga ik te werk?
Zoekwoorden-onderzoek
Ook voor een SEA campagne is een zoekwoordenonderzoek nodig. Want welke zoekwoorden gebruiken jouw potentiële klanten om bij jouw dienst of product terecht te komen? Dat gaan we samen ontdekken!
Concreet actieplan
Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek en de gewenste doelen stel ik een concreet actieplan voor, welke campagnes gaan we opzetten, voor welk budget? Het wordt hier allemaal duidelijk.
Ad copy
Eens alles uitgewerkt is, ga ik aan de slag met het schrijven van de copy voor de verschillende advertenties. Eens alles goedgekeurd is zet ik alles live.
Onderhoud
Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat alles vanaf de eerste keer goedloopt. Vaak moet ik nog wat bijsturen en laat ik meerdere test ads lopen om uiteindelijk de juiste zoekwoorden/doelgroep te pakken te krijgen. Nadien blijf ik de ads optimaliseren.

Of liever een SEA opleiding?
Wil je jouw Google Ads liever zelf beheren? Misschien wens je enkel een éénmalige opzet en wil je nadien de ads zelf onderhouden. Dat kan allemaal, ik deel graag mijn kennis met jou!
Wat het vaakst gevraagd wordt tijdens een intakegesprek over mijn SEA-diensten.
SEA, ofwel Search Engine Optimization (Zoekmachine optimalisatie), is een vorm van online adverteren waarbij je betaalt om je advertenties te laten zien in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Je betaalt bij een zoekcampagne alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.
Met Google Ads krijg je directe zichtbaarheid, trek je gericht verkeer aan, vergroot je de merkbekendheid en behaal je meetbare resultaten. Het stelt je ook in staat om je advertenties specifiek te richten op je doelgroep op basis van zoekwoorden, locatie, demografie en meer.
Ik voer uitgebreid zoekwoordonderzoek uit om te begrijpen welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf en waar je potentiële klanten naar zoeken. Ik analyseer zoekvolume, concurrentie en de intentie achter de zoekwoorden om de beste opties te selecteren.
Het budget voor Google Ads hangt af van jouw doelen, de concurrentie in jouw markt en de verwachte kosten per klik (CPC). We helpen je bij het bepalen van een passend budget dat aansluit bij jouw behoeften en doelen.
Een van de voordelen van SEA is dat je vrijwel direct resultaten kunt zien zodra je advertenties live zijn. Het kan echter een paar weken duren om gegevens te verzamelen en je campagnes te optimaliseren voor de beste resultaten.
Mijn diensten zijn altijd volledig op maat. Ik kan de advertenties voor jou beheren, maar als jij deze liever zelf beheert, of wilt leren hoe je deze zelf beheert, dan kan dat perfect! Jij bent eigenaar van het Google Ads-account, ik ben er te gast als jouw SEA sidekick!